Dommerkomiteen til Erhvervspris 2022 har holdt møde og har nomineret tre virksomheder i Vordingborg Kommune til Erhvervspris 2022.

Erhvervspris 2022

De nominerede er

Der er også nomineret tre virksomheder til Den Grønne Pris der uddeles til en virksomhed, der har sat grøn omstilling og bæredygtighed på dagsordenen.

De nominerede er:

Dommerkomiteen består af repræsentanter fra Vordingborg Erhvervsforening, Møns Bank, Lollands Bank, Busíness Vordingborg og Vordingborg Kommune.

Dommerkomité består af:

Finn Pedersen, filialdirektør, Lollands Bank

Bart Gyldenløve Roetink, erhvervschef, Møns Bank

Pia Wamberg, kommunalbestyrelsesmedlem, Vordingborg Kommune

Bolette Christensen, direktør, Business Vordingborg

Jakob Helles, bestyrelsesmedlem, Vordingborg Erhvervsforening

Willi Becke, bestyrelsesmedlem, Vordingborg Erhvervsforening

Formand for dommerkomiteen malermester Willi Becke siger i en kommentar til nomineringerne:

Formand for dommerkomiteen Willi Becke

”Det har været en omfattende opgave at nominere de 6 virksomheder til Erhvervsprisen og Den Grønne Pris. Dommerkomiteen har modtaget mange forslag til virksomheder, der burde nomineres og det gjorde vores arbejde vanskeligt på den gode måde. Det er godt, at vi har så mange stærke virksomheder i kommunen. Vi har i år lagt vægt på at de nominerede har skabt vækst og mange nye arbejdspladser de senere år. Det er vigtigt for vores område at have større vækstvirksomheder, der skaber lokale arbejdspladser.”

Prisuddelingen finder sted 26. januar 2023 i den Bøhmiske Hal på Sukkerfabrikken Møn i Stege.

Erhvervsprisen 2021 blev tildelt Insatech fra Bårse

Insatech modtager Erhvervspris 2021

og Ucomposites på Bogø fik Den Grønne Pris.

Ucomposties modtager Den Grønne Pris 2021