Onsdag den 30. oktober afholdt Erhvervsforeningen årets sidste 16-19 møde, hvor vi besøgte DGI Huset Vordingborg.

Denne eftermiddag blev vi budt velkommen af direktør Bjarne Malmros, der stod for at præsentere DGI Huset og de mange aktiviteter, der tilbydes.

DGI Huset har de senere år stået for en kæmpe udvidelse ved etableringen af det nye store vandhus, der stod færdigt i efteråret 2018. I 2016 overtog daværende DGI Huset Panteren driften af Iselingeskolens svømmehal, der krævede en renovering og nu er lukket. Efter det nye vandhus stod klar i efteråret 2018, skiftede DGI Huset Panteren navn til det navn, det har i dag – DGI Huset Vordingborg.

DGI Huset byder på et hav af holdtræninger i deres haller og sale samt i svømmebassinerne. Under besøget var det tydeligt at fornemme, at en del af deres vision er at skabe et kultur- og idrætshus for alle. Siden 12. oktober 2018 har DGI Huset haft flere end 80.000 gæster, og der ses en fremgang i medlemskaber – især kombi-medlemskaber.
Derudover har de aftaler med skoler og foreninger, som benytter deres faciliteter. Hos DGI Huset Vordingborg er der også mulighed for at afholde møder og større arrangementer, hvilket de også ser en stigning i efterspørgslen på.

Efter præsentationen kom vi på en spændende rundvisning, hvor Bjarne Malmros og deres driftschef Egon Rasmussen bl.a. viste os hallen, salene til holdtræning, svømmebassinerne og fitnessrummet.  – Og der var rigtig god stemning og godt gang i aktiviteterne og holdtræningerne, da vi var på besøg.

Mødet sluttede af med fælles spisning og netværk.