Tirsdag morgen den 29. maj afholdt Vordingborg Erhvervsforening og Vordingborg Erhverv A/S i samarbejde med Møns Bank og Jyske Bank en konference med fuldt fokus på kapital!

Kapitalkonferencen blev afholdt i de smukke og hyggelige omgivelser på Johanneberg, hvor næsten 80 deltagere blev budt velkommen med morgenkaffe og morgenmad.

Der var lagt op til en god formiddag med masser af kapital i sigte, da formanden for Vordingborg Erhvervsforening og Vordingborg Erhverv A/S, Christian Brix-Hansen bød de mange deltagere velkommen.

Tre stærke spillere
Det var et stærkt hold der var sat, da Eksportkreditfonden, Den Sociale Kapitalfond Invest og Vækstfonden gav bolden op fra morgenstunden. Sammen med Jyske Bank og Møns Bank fik de store kapitalfonde gjort klart, hvad de kan byde ind med – også til de mindre virksomheder. Men billeder siger mere end ord, og det viste Christian Petersen fra Residens Møen, da han som casevirksomhed gav tilhørerne indblik i den forvandling af Langgade 59, som et vækstlån fra Vækstfonden havde en afgørende rolle i.

Efter de spændende oplæg og spørgelyst fra salen, takkede direktør Susanne Kruse Sørensen fra Vordingborg Erhverv A/S af og lagde op til netværk og dialog, så de mange fremmødte havde mulighed for at tale med lige præcis den eller de fonde, som de fandt relevante – og der var godt gang i dialogen. Vækstprogrammets nye initiativ blev også præsenteret, og flere var interesserede i at høre om muligheden for et tilskud til en Kapitalcoach. Læs mere om initiativet her.

Kunne du også tænke dig at vide, hvordan din virksomhed kan få finansiering, så kan du læse mere om de enkelte fonde og deres oplæg herunder.

Eksportkreditfonden åbnede for en verden af deres, hvor finansiering af eksportforretninger er hverdag. Mangler din virksomhed finansiering for at kunne gøre drømmen om eksport til virkelighed? – så kan Eksportkreditfonden måske være relevant for dig. Eksportkreditfonden kan også stille garanti for dine penge, således du får forsikret din eksportordre.

Se præsentationen fra Eksportkreditfonden her og præsentationen fra Jyske Bank her

Den Sociale Kapitalfond Invest investerer i små- og mellemstore virksomheder, der har en særlig social profil. Har din virksomhed en særlig social profil og mangler kapital til et projekt? Så kunne Den Sociale Kapitalfond være interessant for dig. Den Sociale Kapitalfond investerer mellem 10 – 49 % i virksomheder, der f.eks. har 10 % af deres medarbejderstab bestående af tidligere udsatte grupper – eller har et mål om det, og/eller producerer produkter eller services til gavn for udsatte grupper.

Se præsentationen fra Den Sociale Kapitalfond Invest her.

Vækstfonden tilbyder finansiering til vækstplaner inden for en bred vifte af brancher. Vækstfonden investerer bl.a. i opstartsvirksomheder, tilbyder lån og kautioner til små- og mellemstore virksomheder. – Og mulighederne for at få finansieret netop dine vækstplaner er mange!

Se præsentationen fra Vækstfonden her.

Kunne du tænke dig at se Residens Møens forvandling, så kan du se Christian Petersens præsentation fra dagen her.