Medlemmerne i Vordingborg Erhvervsforening valgte onsdag aften tre nye medlemmer ind i foreningens bestyrelse. Det er filialdirektør i Lollands Bank Vordingborg, Finn Pedersen, tømrermester i Pribo, Kenneth Henriksen, og administrerende direktør i VUC Storstrøm, Martin Sieben, der skal gøre resten af bestyrelsen selskab.

Det blev vedtaget under generalforsamlingen på Kirsebærkroen i Præstø.

De nye bestyrelsesmedlemmer er et godt match, mener formand for Vordingborg Erhvervsforening, Jacob Møller.

”De nye bestyrelsesmedlemmer bringer viden og kompetencer fra uddannelse-, håndværk- og finanssektoren, og det er vi glade for at få ind i Vordingborg Erhvervsforenings bestyrelse,” lyder det fra formanden for erhvervsforeningen.

Derudover blev direktør i Filtenborg El, Rasmus Møller, og direktør i Viking Malt, Karen Mette Krieger Lassen genvalgt til bestyrelsen. Willi Becke, Dorthe Irvold og Henrik Plenge Jensen var ikke på valg.

Vicedirektør i ZBC, Jan Bagge, og Jakob Helles ønskede ikke genvalg.

Gode kandidater

Under generalforsamling præsenterede Martin Sieben sig for erhvervsforeningens medlemmer. Som administrerende direktør hos VUC Storstrøm bringer han stor viden om uddannelse og unge mennesker.

”Gennem sit arbejde som formand for en specialskole i Ringsted, ved Martin Sieben også meget om de unge, der kan have brug for særlig støtte og tiltag. Han er allerede politisk aktiv og bliver et knaldgodt bidrag og en god kapacitet til Vordingborg Erhvervsforenings bestyrelse,” forklarer Jacob Møller.

Den lokale tømrermester og medejer af Pribo, Kenneth Henriksen var ikke til stede under selve generalforsamlingen.

”Kenneth Henriksen er dynamisk og har mange kompetencer og styrker repræsentationen af håndværkere i bestyrelsen, sammen med Willi Becke og Rasmus Møller. Han og Pribo er allerede aktive i lokalmiljøet, hvor de støtter og sponserer tiltag,” siger erhvervsforeningens formand.

Finn Pedersen træder ind i bestyrelsen med stor erfaring fra den finansielle sektor fra sit virke som filialdirektør i Lollands Bank Vordingborg.

”Lollands Bank er storsponsor af arrangementer i erhvervsforeningen, så vi sætter stor pris på, at de bliver repræsenteret i bestyrelsen gennem Finn Pedersen,” lyder det fra Jacob Møller.

Ambitiøse mål

Jacob Møller kunne under sin beretning fortælle om et særdeles aktivt 2022 fra Vordingborg Erhvervsforening. Her har været flere velbesøgte arrangementer, blandt andet 16-19 møde på Sukkerfabrikken, hvor 60 medlemmer blev vist rundt i de gamle produktionshaller i Stege.

Erhvervspris 2022 slog desuden rekord, som det største arrangement i erhvervsforeningens historie. Her kunne 150 gæster opleve Vattenfall som vinder af erhvervsprisen. Salsbjerggaard modtog Den Grønne Pris, og Charlotte Bagge Hansen fik Overraskelsesprisen.

I det forgangne år har 21 virksomheder meldt sig ind i Vordingborg Erhvervsforening, og medlemstallet er på 178 medlemmer. Under sin beretning fortalte Jacob Møller, at det stadig er erhvervsforeningens målsætning at ramme 300 medlemmer i udgangen 2024.

”Der skal fuld damp på at få skaffet flere medlemmer, så det handler om at tage fat i dem man kender og sørger for at udbredt kendskabet til Vordingborg Erhvervsforening og hvad vi kan tilbyde. Og jeg er ganske fortrøstningsfuld i forhold til, at vi når målet med de 300 medlemmer i 2024.”

Efter formandens beretning, kom der mange gode indspark fra de fremmødte. Blandt andet var borgmester i Vordingborg Kommune, Mikael Smed, mødt op til generalforsamlingen.

“Det er dejligt at se, borgmesteren møder op. Det viser jo, at han interesserer sig for erhvervslivet,” siger Jacob Møller.

Generalforsamlingen godkendte såvel regnskab som formandens beretning med applaus.