Artisteri, scenekunst og teater rimer sjældent på erhvervsaktiviteter, men mandag gjorde det alligevel da Vordingborg Erhvervsforening besøgte scenekunstfestivalen Waves i Vordingborg.

Selvom kunst og kultur ikke altid er i erhvervslivets interessefelt, kunne presse- og kommunikationsansvarlig for Waves Emilie Storm Petersen oplyse de 30 medlemmer af erhvervsforeningen om festivalens mange forretningsmuligheder.

”Vi kan hjælpe erhvervslivet med at gøre sig lækre over for deres kunder, eller deres medlemmer, eller deres ansatte. Ved at bruge Waves festivalen som en gave til dem eller ved at bruge det til personalearrangementer. Når man sponsorerer hos os, så får man nogle billetter, som man kan bruge til kunder, medlemmer eller ansatte,” forklarede Emilie Storm Petersen.

Waves har eksisteret siden 1991. Den bliver afholdt hvert andet år og løber over seks dage, hvor ca. 30.000 gæster besøger festivalen. Derfor er det, ifølge Emilie Storm Petersen, en oplagt mulighed for erhvervslivet i Vordingborg at markedsføre sig gennem Waves. Faktisk har festivalen i længere tid haft ønske om at komme tættere på erhvervslivet i Vordingborg Kommune.

” Vi er så glade for at have besøg af Vordingborg Erhvervsforening, fordi vi har faktisk ønsket det i flere år. Og vi har prøvet at planlægge det, og så hver gang vi kommer tættere på, så har vi tænkt, at det kan vi bare ikke nå, fordi vi har så travlt i den her uge. Men i år skulle det være,” sagde Emilie Storm Petersen.

Gode bud på samarbejde

Som indledning til besøget skulle de fremmødte fra erhvervsforeningen naturligvis opleve en teaterforestilling. Fra borgterrænnet ved Gåsetårnet i strålende solskin fremførte den argentinske scenekunstner Espuma forestillingen Rodando.

Efter at have hørt om de mange frivillige, som muliggør en festival med 27 forestillinger på seks dage, fortsatte turen til Hotel Kong Valdemars kælder. Her skulle de fremmødte fra erhvervsforeningen komme med bud på, hvordan Waves og erhvervslivet får mere glæde af hinanden.

Her kom mange gode bud, som blandt andet var pakkeløsninger og VIP-pakker, erhvervslivet kunne byde ind på. Derudover var der et ønske om, at Waves arrangerede et netværksmøde kombineret med efterfølgende scenekunst. Desuden efterspurgte ét af erhvervsforeningens medlemmer større overblik og synlighed over, hvilke sponsoratmuligheder, som er i forbindelse med Waves.

Som afslutning på besøget, havde ti medlemmer af Vordingborg Erhvervsforening købt billet til teaterforestillingen ”La Goia”.