”I gør det godt og det skal fejres.”

Sådan lyder det fra Jacob Møller – formand for Vordingborg Erhvervsforening – forud for den kombinerede erhvervspris og nytårsfest.

Jacob Møller

Erhvervslivet i Vordingborg kommune bliver fejret ved en eksklusiv erhvervsprisfest og nytårskur torsdag 26. januar i Den Bøhmiske Hal på den tidligere sukkerfabrik i Stege.

”Det er en aften jeg ser meget frem til. 2022 har på en og samme tid både været udfordrende og god for virksomhederne i Vordingborg kommune. Der er arbejdet hårdt hver eneste dag for at skabe vækst i et år, hvor kriserne nærmest har stået i kø. Hårdt arbejde betaler sig altid, og det skal fejres ved vores nytårs- og prisfest,” siger formand Jacob Møller, Vordingborg Erhvervsforening.

Det bliver en aften med et spændende program samt en eksklusiv middag serveret fra Hotel Residens Møen.

Vordingborg Erhvervsforening har i år fornyet den traditionelle nytårskur og uddelingen af erhvervspriserne. Det hele er slået sammen og erhvervslivet er inviteret til en eksklusiv prisfest og nytårskur for sammen at kunne fejre virksomhederne og erhvervslivet.

Programmet byder på uddeling af to erhvervspriser, en overraskelsespris, nytårstale af erhvervsforeningens formand samt to eksterne talere.

Ros til erhvervslivet for den grønne omstilling

Kristian Jensen, direktør for Green Power Denmark og tidligere udenrigsminister bliver den ene af hovedtalerne ved uddelingen af erhvervspriserne.

Kristian Jensen

”Det er lykkedes os at få Kristian Jensen til at komme til Stege og det er vi virkelig glade og stolte over. Vi arbejder meget med den grønne omstilling og grønne virksomheder her i området, og det bliver interessant at få en aktuel indsigt i mulighederne og udfordringerne fra en af nøglepersonerne,” siger Jacob Møller.

Kristian Jensen glæder sig og ser frem til besøget i Stege for at være med til at fejre erhvervslivet.

”Jeg glæder mig til at deltage ved Vordingborg kommunes Erhvervsprisuddeling. Og det gør jeg ikke mindst, fordi jeg de seneste år har bemærket, at den grønne omstilling står centralt i kommunens og det lokale erhvervslivs udvikling. Der er brug for lokale initiativer og det grønne erhvervsmæssige drive, som netop Vordingborg udviser,” siger Kristian Jensen, adm. Direktør, Green Power Denmark.

Kristian Jensen er meget imponeret over hvor langt og godt man arbejder med at udvikle nye grønne energivirksomheder i Vordingborg kommune.

”For mig, er der ingen tvivl om, at den grønne omstilling er et af de mest sikre kort at investere i i disse år – ud over at have positive effekter for vores klimamål, skaber omstillingen også arbejdspladser og er med til at vriste os fri af energiafhængighed af autokratier som Rusland. Det er det lokale i det globale, og det vil jeg gerne være med til at hylde,” siger Kristian Jensen.

Stor indsigt i inflationens væsen

Aftenens anden taler er økonomen og kommentator Lars Christensen.  Lars Christensen er noget så sjældent som en økonom, der tør sige sin mening, og kan forklare ellers tørre og svære økonomiske og finansielle emner på en måde, så alle kan forstå det uden, at det bliver kedeligt.

Han vil give deltagerne indsigt i hvordan krig, inflation og højere renter påvirker vores hverdag og med den kraftige stigende inflation er centralbankerne rundt om i verden begyndt at stramme pengepolitikken og renterne er hastigt på vej opad. Men hvor meget kan pengepolitikken strammes før inflation afløses af recession?

Eksklusiv middag

Der serveres en lækker tre retters menu fra Hotel Residens Møen og det er de historiske lokaler på den tidligere sukkerfabrik i Stege, der danner rammen om årets store fest i kommunens erhvervsliv.

SEKS virksomheder er nomineret til henholdsvis Erhvervsprisen og Den Grønne Pris 2022. To af de nominerede kan tage hjem fra prisfesten med priserne, æren og den kontante præmie, der følger med.

De nominerede til Erhvervsprisen er Vattenfall, Viking Malt og Øernes Revision.

De nominerede til Den Grønne Pris er Nature Energy Køng, Salsbjerggård og Oremandsgaard.

Tilmeld dig Erhvervsprisuddelingen og nytårskuren 26. januar 2023 i Den Bøhmiske Hal i Stege.

Tilmelding:

Tilmelding senest mandag 19. januar 2023.

Vi glæder os til at se dig.