52 friske “rekrutter” fra Vordingborg Erhvervsforening og Vordingborg Kommune var onsdag 9. november på besøg på Vordingborg Kaserne. Her fik de en rundvisning på den store og til de fleste af deltagernes store overraskelse – meget moderne kaserne af Major Henning Østergaard Nielsen.

Se video fra rundvisningen her

– der foregik mens solen gik ned og mørket sænkede sig over Vordingborg Kaserne.

Efter rundvisningen blev alle samlet i kasernens auditorium, hvor garnisonskommandant oberst Johnny Rahbek Thomsen fortalte om Vordingborg Kaserne gennem tiderne og hvilke opgaver, der er i dag løses fra kasernen.

16-19 mødet slutttede med en debat mellem borgmester Mikael Smed og erhvervsforeningens formand Jacob Møller. Debatten handlede om hvordan kommune og erhvervsliv kan gøre fælles front i kampen for at skaffe flere aktiviteter til Vordingborg Kasernen i forbindelse med det kommende forsvarsforlig.

Her er billeder fra 16-19 mødet