Workshop om Erhvervsmasterplan 2030

Workshoppen er for Vordingborg Erhvervsforenings medlemmer og inviterede virksomheder, der kan tilmelde sig via formularen nederst på siden.

Vordingborg kommune er et område i Danmark, som mange forbinder med smukke kyststrækninger, skøn natur, håndværksvirksomheder og nu også den kommende Femern-forbindelse til vores tyske naboer og havvindmøller.

Vordingborg kommune er imidlertid også et område, som oplever, at der er flere folk, der flytter væk end der er folk der flytter til, og hvor uddannelsesniveauet og beskæftigelsesraten er lavere end landsgennemsnittet. Derfor er Vordingborg en kommune, der modtager penge i den kommunale udligningsordning.

Vordingborg Kommune, Vordingborg Erhvervsforening og Vordingborg Erhverv A/S vil gerne vende den udvikling, så vi fastholder de unge, tiltrækker arbejdskraft og bosætning, og skaber et dynamisk erhvervsliv. Alt sammen for at sikre en økonomisk sund kommune i fremtiden.

Men vi kan ikke gøre det alene. Vi vil gerne have dig som virksomhedsejer med på råd og høre dine gode ideer til, hvordan vi bedst skaber en kommune – hvor virksomheder trives og vækster, nye virksomheder opstår, og virksomheder flytter til og slår sig ned. Vi tror på, at vi sammen kan skabe et erhvervsklima, der støtter din virksomheds fortsatte udvikling, fordi arbejdspladser og muligheder er med til at holde på mennesker og virksomheder.

Vi håber derfor, at du vil prioritere at deltage i en workshop mandag den 14. juni i tidsrummet enten kl. 8-10.30 eller 13-15.30. I workshoppen vil du sammen med en gruppe på 8-10 andre lokale virksomhedsejere blive bedt om at komme med dine bud på erhvervspotentialer for Vordingborg kommune, og hvordan vi får udnyttet dem bedst muligt.

Dine input vil komme med i overvejelserne, når Erhvervsmasterplan 2030 skabes.

I alt forventes 50-70 lokale virksomheder på tværs af alle brancher at deltage.

OBS! På grund af corona-restriktioner opdeles workshoppen i to dele. Det er først til mølle-princip ang. reservation af tidspunkter. Vi vil bede dig medbringe negativ testresultat, der ikke er ældre end 72 timer – det gælder også ved vaccination, der ikke er ældre end 14 dage.