Dommerkomitéen har besluttet at ændre konceptet for årets uddeling af Erhvervsprisen.

For dommerkomitéen er det et vigtigt signal der sendes til kommunens virksomheder når Erhvervsprisen uddeles. Med prisen sætter vi fokus på virksomheder der har udmærket sig i årets løb, udtaler Willi Becke, formand for Erhvervsforeningen.

Et væsentligt element ved uddelingen af Erhvervsprisen, er det flotte arrangement vi plejer at afholde. Her har erhvervsfolk og politikere mulighed for at netværke på kryds og tværs på en festlig aften.

Med de nuværende restriktioner som følge af Corona, vil en afholdelse af arrangementet betyde, at den sociale netværksdel vil blive væsentligt reduceret. Når netværksdelen alligevel bliver reduceret, har en enig dommerkomité besluttet, at der ikke er nogen grund til at udsætte deltagere for risiko, derfor vil arrangementet ikke blive afholdt.

Dommerkomitéen vil derfor besøge virksomhederne og uddele de tre priser direkte hos vindervirksomhederne.

Erhvervsprisen

Bliver tildelt en virksomhed i Vordingborg Kommune, som i årets løb har udmærket sig gennem eksempelvis:

• en særlig indsats for erhvervsudviklingen i Vordingborg kommune
  • økonomisk vækst
  • skabelse af arbejdspladser
  • særlige tiltag over for medarbejdere
  • innovation
  • internationalisering

Prisen som Årets Mikrovirksomhed

Kan gå til enhver virksomhed i kommunen med 0-10 ansatte.
Rammerne er altså brede i forhold til, hvordan man kan gøre sig fortjent til anerkendelse.

Overraskelsesprisen

Går til en person, forening eller virksomhed som efter dommerkomitéen har gjort sig særligt bemærket.