Mød udenrigsminister Jeppe Kofod

Invitation til debatmøde hos Insatech

Udenrigsminister Jeppe Kofod

Vordingborg Erhvervsforening og Business Vordingborg inviterer til debatmøde med udenrigsminister Jeppe Kofod.

På den første dag i juni skal danskerne stemme om hvorvidt Danmarks EU-forsvarsforbehold skal afskaffes.

Derfor har vi invitereret udenrigsministeren til oplæg og debat, og det bliver mandag 30. maj, at vi får besøg af udenrigsminister Jeppe Kofod. Her vil udenrigsministeren blandt andet komme ind på, hvilken betydning afstemningen vil få for Danmark og EU, ifølge ham.

Business Vordingborg og Vordingborg Erhvervsforening står bag Jeppe Kofods besøg, hvor virksomheden Insatech i Bårse lægger lokaler til.

Med Ruslands invasion af Ukraine står Danmark og resten af verden i en ny sikkerhedspolitisk situation. Derfor vil Jeppe Kofod give et overblik over den aktuelle sikkerhedssituation og tegne perspektiverne op for de kommende år set i lyset af såvel den aktuelle sikkerhedspolitiske situation i Europa som den foreståede folkeafstemning om EU forsvarsforbeholdet.

Krigen i Europa har allerede haft mærkbare konsekvenser for store dele af erhvervslivet med stigende priser på energi og råvarer samt en begrænsning af eksportmarkeder.

Udenrigsministeren har sat en time af til oplæg og debat. Der bliver mulighed for at stille spørgsmål til Jeppe Kofod.

Program:

12.45:  Ankomst og registrering

13.00:  Velkomst

13.05:  Oplæg og debat med udenrigsminister Jeppe Kofod

14.00:  Tak for i dag

Praktisk information

Arrangementet er gratis at deltage i for medlemmer.

Tilmeldingsfrist: 29. maj 2022 kl. 12.00